نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8321
-
الف
+

«عاطفه رضوی» از «همسایه ها» تا «کیمیا» + بیوگرافی

در این گزارش با «عاطفه رضوی» بازیگر و چهره پرداز سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «عاطفه رضوی» بازیگر و چهره پرداز سینما و تلویزیون ایران در تاریخ ۱۵ حوت(اسفند) ۱۳۴۷ خورشیدی در تهران به دنیا آمد.

او خواهر «بهروز رضوی» و همسر «حسین پاکدل» بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

«عاطفه رضوی» در سال ۱۳۶۳ در دوره لیسه موفق به کسب رتبه اول در اجرای نمایش شد. او پس از گذراندن دوره دو ساله تیاتر، در سال ۱۳۶۵ به عنوان هنرجوی گریم تحت نظر «عبدالله اسکندری» شروع به کار نمود.

وی بیشتر در تیاتر فعالیت داشته و همچنین مدتی به عنوان گریمور و طراح چهره‌پردازی نیز مصروف به کار بوده لست.

17ساله بود که نخستین نقش خود را در فلم «آن سوی آتش» در سال 1366 با کارگردانی «کیانوش عیاری» شروع کرد. 

بانو رضوی در سال 1374 با نقش آفرینی در فلم «سفر به چزابه» ساخته «رسول ملاقلی پور» به طور جدی و حرفوی وارد عرصه بازیگری شد و به شهرت رسید.

او در این سریال کرکتر پرستار از خود گذشته ای به نام «مریم قندی» را ایفا می کند. بدون تردید یکی از کرکتر های تاثیرگذار در سینمای جنگ ایران «مریم قندی» است.

ملاقلی پور با این فلم تصویر تازه ای از زنانی که در میدان نبرد به عنوان پرستار حضور داشتند را به تصویر کشید. قصه ای که تا آن زمان کسی به آن نپرداخته بود و دقیقا به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفت.

«عاطفه رضوی» زمانی گفته بود هیچ وقت خاطره بازی در این فلم را فراموش نمی کنم. زمانی که کار تمام شد و خداحافظی می‌کردیم انگار ذره ای از وجودم را در این سریال گذاشتم. 

او در سال 1379 در سریال «همسایه ها» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» به ایفای نقش پرداخت.

«همسایه ها» ماجراهای ساکنان یک آپارتمان است که در همسایه گی یکدیگر روزهای تلخ و شیرینی را پشت سر می گذارند؛ خانواده ها و همسایه های مهربان و همدلی که برای برطرف کردن مشکلات یکدیگر کوشش می کنند.

یکی از اثار تلویزیونی پربیننده بانو رضوی در دهه هشتاد سریال «شکرانه» ساخته «سعید سلطانی» در سال 1386 بود.

وی در این سریال کرکتر «منیر» همسر دوم «رحمان» پدر «حامد» را بازی می کند. حامد جوانی تحصیل کرده است که در یک وضعیت بد مالی قرار می‌گیرد و پولی را از پدرش دریافت می‌کند که بعدها متوجه می‌شود این پول که مبلغ آن نیز زیاد است متعلق به شخصی است که پدرش به او مدیون است و در تاجیکستان به سر می‌برد.

حامد به‌رغم مخالفت داماد خانواده به تاجیکستان می‌رود. شخص موردنظر فوت کرده اما حامد خود را مدیون می‌داند و پول را به دست دختر خانواده می‌رساند..

بانو رضوی در سال 1394 در سریال پربیننده «کیمیا» ساخته «جواد افشار» کرکتر «مهتاب» مادر آرش و زن دایی کیمیا را ایفا کرد.

«مهتاب» که پسرش «آرش» را بعد از مدت ها دوری دوباره پیدا می کند تلاش می کند تا پسرش آرش با کیمیا ازدواج کند.

جالب است بدانید که بانو رضوی وظیفه چهره پردازی بازیگران این سریال تلویزیونی را نیز بر عهده داشته است.

سریال «پرستاران» محصول سال 1395 از آخرین آثار تلویزیونی است که «عاطفه رضوی» در آن بعنوان کرکتر یک پرستار نقش آفرینی کرده است.

این سریال زندگی چند پرستار را که در یک اورژانس( مرکز درمانی رسیدگی به بیمارانی که نیاز عاجل به درمان دارند) مصروف به کار هستند ،به تصویر کشیده است.

«زیر بام‌های شهر»، «نرگس»، «یک مرد یک خرس»، «زینت»، «نجات یافتگان» و «بانوی اردیبهشت» از دیگر آثار شناخته شده این بازیگر به شمار می‌آیند.

افتخارات:

  • کاندید بازیگر نقش اول زن برای بازی در فلم «نرگس» در دهمین جشنواره فلم فجر
  • کاندید بازیگر نقش اول زن برای بازی در فلم «چهره» در چهاردهمین جشنواره فلم فجر 
  • کاندید بهترین چهره پردازی برای فلم «ساغر» در شانزدهمین جشنواره فلم فجر      

 

گفتنی است که سریال «همسایه ها»، «شکرانه» پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است و اکنون سریال «کیمیا» با بازی بانو رضوی هر شب ساعت 21 به وقت تهران و کابل و ساعت 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از این شبکه به نشر می رسد.

بیشتر بخوانید:

دانولد سریال «کیمیا» 

دانلود سریال «شکرانه»

دانلود سریال «همسایه ها» 

م ح

 

نظر شما
ارسال نظر